Bu kılavuz, sitenize trafik çekmek için son aşama mühim bir taktik olan arama motoru optimizasyonuna (SEO) giriş ve genel bakış olacaktır.

Bu kılavuzda şunları öğreneceksiniz:

SEO Nedir ve Niçin Önemlidir?
SEO Anahtar Kelime Araştırma ve Anahtar Kelime Hedefleme En İyi Uygulamaları
Sayfa İçi Optimizasyon En İyi Uygulamaları
Başlamış olalım!

  1. SEO nedir ve niçin önemlidir?
    Sohbet şu şekilde açıklar; Arama motoru optimizasyonu, web sayfalarını ve içeriklerini, web sitenizle ilgili terimler arayan kullanıcılar tarafınca kolayca keşfedilebilecek şekilde optimize etme işlemidir. SEO terimi ek olarak, sitenizi bulmak, taramak ve dizine eklemek için “tarayıcılar” olarak malum arama motoru dizine ekleme yazılımı için web sayfalarını kolaylaştırma işlemini de açıklar.

SEO terimi nispeten kolay olsa da, SEO’ya yeni gelen birçok şahıs hala aşağıdaki şeklinde özellikler hakkında sorulara haizdir:

Siteniz yada şirketinizin sitesi için arama motorları için iyi mi “optimizasyon” yaparsınız?
SEO için ne kadar süre harcayacağınızı nereden biliyorsunuz ki?
“İyi” SEO önerilerini “fena” yada zararı dokunan SEO önerilerinden iyi mi ayırabilirsiniz?
Arama motoru optimizasyonunun kim bilir en mühim yanı, aslına bakarsak işletmeniz için daha ilgili trafik, ihtimaller içinde satışlar ve satışları çoğaltmak için SEO’dan yararlanabilmenizdir.

Niçin SEO Hakkında?
Her gün milyarlarca arama çevrimiçi olarak yapılmaktadır. Bu, çok büyük oranda hususi, yüksek niyetli trafik anlamına gelir.

Birçok şahıs, bu tarz şeyleri ödemek amacıyla belirli ürün ve hizmetleri arar. Bu aramaların ticari bir amacı olduğu bilinmektedir, şu demek oluyor ki aramalarıyla sunduğunuz bir şeyi satın almak istediklerini açıkça belirtmektedirler.

“Otomobil almak isterim” şeklinde bir arama sorgusu net bir ticari niyet gösterir

İnsanlar işletmenizle direkt ilgili her tür şeyi arıyor. Bunun da ötesinde, beklentileriniz bir tek işinizle gevşek bir halde ilgili her türlü şeyi arıyor. Bunlar, bu insanlarla bağlantı oluşturmak ve sorularına yanıt vermek, sorunlarını çözmek ve onlar için güvenilir bir kaynak olmak için daha da fazla fırsatı temsil eder.

Widget’larınızı, bir sorunla ilgili yardım için Google’a başvurduğunuz son dört kez yada daha ilkin asla duymadığınız birinden mükemmel bilgiler sunan güvenilir bir kaynaktan alma olasılığınız daha yüksek mi?

Ne Aslen Arama Motorları gelen Sürüş SEO Trafik için çalışır?
Chat Google’ın dünyadaki arama motoru trafiğinin çoğundan görevli bulunduğunu belirtmek önemlidir. Bu, bir sektörden diğerine değişebilir, sadece Google’ın arama sonuçlarında işletmenizin yada web sitenizin göstermek istediği baskın oyuncu olması muhtemeldir, sadece bu kılavuzda ana hatlarıyla belirtilen en iyi uygulamalar sitenizi konumlandırmanıza ve içinde ne olduğu öteki arama motorlarında da sıralanır.

Google arama motorları içinde hakim durumda sadece Yahoo ve Bing şeklinde sitelerde uyumuyor

Peki Google, kullananların aradıklarına cevap olarak hangi sayfaların geri döneceğini iyi mi belirler? Sitenize gelen bu kıymetli trafiğin tamamını iyi mi elde edersiniz?

Google’ın algoritması oldukça karmaşıktır, sadece üst düzeyde:

Google, arama meydana getiren kişinin sorgusuyla ilgili yüksek kaliteli ve ilgili bilgiler içeren sayfalar arar .
Google’ın algoritması ilgi düzeyini, web sitenizin içeriğini “tarayarak” (yada okuyarak) ve ihtiva ettiği anahtar kelimelere ve öteki faktörlere (“sıralama sinyalleri” olarak bilinir) dayanarak, bu içeriğin arayanın aradıklarıyla ilgili olup olmadığını (algoritmik olarak) değerlendirerek belirler. .
Google, “kaliteyi” çeşitli yollarla belirler, sadece bir sitenin bağlantı profili – bir sayfaya ve bir tüm olarak siteye bağlantı veren öteki web sitelerinin sayısı ve kalitesi – en mühimleri arasındadır.
Bir sitenin nerede sıralanacağını belirlemek için Google’ın algoritması tarafınca ek sıralama sinyalleri giderek daha çok değerlendirilmektedir, mesela:

Kullanıcılar bir siteyle iyi mi etkileşime girer (İhtiyaç duydukları detayları bulurlar ve sitede bırakılırlar mı, yoksa arama sayfasına geri dönerler ve başka bir bağlantıyı tıklarlar mı? Yoksa yalnızca arama sonuçlarındaki girişinizi tamamen yok sayar mı ve asla tıklama?)
Bir sitenin yükleme hızı ve “mobil kullanım kolaylığı”
Bir sitenin ne kadar benzersiz içeriğe haiz olduğu (“ince” yada çoğaltılmış, düşük kıymetli içeriğe karşı)
Google’ın algoritmasının aramalara cevap olarak dikkate almış olduğu yüzlerce sıralama faktörü vardır ve Google, mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak için sürecini devamlı olarak güncellemekte ve iyileştirmektedir.

  1. SEO Anahtar Kelime Araştırma ve Anahtar Kelime Hedefleme En İyi Uygulamaları
    Arama motoru optimizasyonunda ilk adım, hakkaten neyi optimize ettiğinizi belirlemektir. Bu , web sitenizin Google şeklinde arama motorlarında sıralanmasını istediğiniz, “anahtar kelime” olarak da malum, kullananların aramış olduğu terimleri tanımlamak anlamına gelir.

Mesela, widget şirketinizin insanoğlu “widget” aradığında ve bir ihtimal “widget satın al” şeklinde şeyleri yazdıklarında görünmesini isteyebilirsiniz. Trsohbet aşağıdaki şekilde, belirli bir süre süresince arama hacmi yada belirli bir terim için tahmini arama sayısı gösterilmektedir:

SEO anahtar kelimelerini çeşitli süre aralıklarında seyretme

Sitenizde hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeleri belirlerken dikkate alınması ihtiyaç duyulan birkaç mühim unsur vardır:

Arama Hacmi – Dikkate alınması ihtiyaç duyulan ilk unsur, belirli bir anahtar kelimeyi kaç kişinin aradığıdır. Bir anahtar kelimeyi ne kadar oldukça şahıs ararsa, ulaşmak istediğiniz potansiyel kitle o denli büyük olur. Tersine, asla kimse bir anahtar kelime aramıyorsa, içeriğinizi arama kanalıyla bulmak için kitle yoktur.
Ilgi Düzeyi – Bir terim sık sık aranabilir, sadece bu kesinlikle potansiyel müşterilerinizle ilgili olduğu anlamına gelmez. Anahtar kelime ilgi düzeyi yada bir sitedeki içerik ile kullanıcının arama sorgusu arasındaki bağlantı, mühim bir sıralama işaretidir.
Rekabet – Daha yüksek arama hacmine haiz anahtar kelimeler mühim oranda trafik çekebilir, sadece arama motoru netice sayfalarında premium konumlandırma için rekabet yoğun olabilir.
Ilk olarak, potansiyel müşterilerinizin kim bulunduğunu ve ne arayacaklarını anlamanız gerekir. Oradan anlamanız gerekir:

Ne tür şeylerle ilgileniyorlar?
Ne şeklinde sorunları var?
Yaptıkları şeyleri, kullandıkları araçları vb. Tanımlamak için ne tür bir dil kullanıyorlar?
Başka kimden bir şey alıyorlar?
Bu soruları yanıtladıktan sonrasında, ek anahtar kelime fikirleri bulmanıza ve bazı arama hacmi ve rekabet metriklerini ortaya koymanıza destek olacak ihtimaller içinde anahtar kelimelerin ve alan adlarının ilk “çekirdek listesine” haiz olacaksınız.

Ek olarak, mevcut bir siteniz var ise, büyük olasılıkla aslına bakarsanız arama motorlarından birazcık trafik alıyorsunuz anlamına gelir. Bu durumda, hangi terimlerin trafik çektiğini (ve hangileri için birazcık daha iyi sıralayabileceğinizi) anlamanıza destek olması için kendi anahtar kelime verilerinizin bir kısmını kullanabilirsiniz.

Maalesef Google, kullananların çözümleme sağlayıcılarına ne aradıkları hakkında birçok informasyon sunmayı durdurdu. Google, bu verilerin bir kısmını parasız Web Yöneticisi Araçları arayüzünde kullanılabilir hale getirir (bir hesap oluşturmadıysanız, bu, hem arama sorgusu verilerini ortaya çıkarmak hem de çeşitli teknik SEO sorunlarını teşhis etmek için oldukça kıymetli bir SEO aracıdır).

Potansiyel müşterilerinizi idrak etmek için süre ayırdıktan sonrasında, rakiplerinize ve ilgili sitelere trafik çeken anahtar kelimelere baktıktan ve kendi sitenize trafik çeken terimlere baktıktan sonrasında, hangi terimleri akla yatkın bir halde kullanabileceğinizi idrak etmek için çalışmanız gerekir. aşama için ve nerede iyi fırsatlar aslına bakarsak yalan .

Bir anahtar kelimenin göreceli rekabetini belirlemek oldukça karmaşık bir vazife olabilir. Devasa yükseklikte bir seviyede şunları anlamanız gerekir:

Ne kadar güvenilir ve yetkili (öteki bir deyişle: tüm site kaç bağlantı elde eder ve bu bağlantı siteleri, yüksek kaliteli, güvenilir ve ilgili sitelerdir?) Aynı terim için sıralanacak öteki tüm siteler
Anahtar kelimenin kendisiyle ne kadar iyi hizalandıkları (bu araştırmacının sorusuna mükemmel bir yanıt sunuyorlar mı)
Bu arama sonucundaki her bir sayfa ne kadar popüler ve yetkili (başka bir deyişle: sayfanın kendisinde kaç bağlantı var ve bu bağlantı siteleri ne kadar kaliteli, güvenilir ve ilgili?)
WordStream kurucusu Larry Kim’in rekabetçi dizin formülünü kullanarak rekabetçi anahtar kelimelerin iyi mi bulunduğunu belirleme sürecini daha detaylı inceleyebilirsiniz .

  1. SEO için Sayfa İçi Optimizasyon
    Anahtar kelime listenizi aldıktan sonrasında, bir sonraki adım aslına bakarsak hedeflediğiniz anahtar kelimeleri sitenizin içeriğine uygulamaktır. Sohbet odaları sitenizdeki her sayfa temel bir terimi ve ilgili terimlerin bir “sepetini” hedefliyor olmalıdır. Muhteşem optimize edilmiş sayfaya genel bakışında Rand Fishkin, iyi (yada muhteşem) optimize edilmiş bir sayfanın iyi mi göründüğüne dair güzel bir görsel sunar:

“Muhteşem Optimize Edilmiş Sayfa” (Moz vesilesiyle)

Arama motoru trafiğini web sitenize iyi mi çekeceğinizi düşündüğünüzde, idrak etmek isteyeceğiniz birkaç eleştiri, temel sayfa içi öğeye bakalım:

Başlık Etiketleri
Google, bir sayfanın gerçek anlamını daha iyi anlamaya çalışırken ve sayfalarınızda sıralamak istediğiniz terim (ve ilgili terimler) dahil olmak suretiyle, anahtar kelimelerin agresif ve manipülatif kullanımını vurgulamak (ve hatta cezalandırmak) gene de değerlidir. Anahtar kelimenizi koyabileceğiniz en etkili yer, sayfanızın başlık etiketidir.

Başlık etikettir değil sayfanızın birincil başlık. Sayfada gördüğünüz başlık çoğu zaman bir H1 (yada muhtemelen bir H2) HTML öğesidir. Başlık etiketi, tarayıcınızın en üstünde görebileceğiniz etikettir ve sayfanızın kaynak kodu tarafınca bir meta etikette bulunur:

Başlık etiketiniz organik netice başlığınızla eşleşiyor: Tıklanabilir olmasını sağlayın

Google’ın göstereceği başlık etiketinin uzunluğu değişim gösterir (karakter sayılarına değil piksellere dayanır), sadece genel olarak 55-60 karakter iyi bir kuraldır. Mümkünse, temel anahtar kelimenizle çalışmak istersiniz ve bunu organik ve ilgi çekici bir halde yapabiliyorsanız, bu terimin etrafına ilgili bazı değiştiriciler de ilave edin. Sadece şunu ihmal etmeyin: başlık etiketi, sık sık arama meydana getiren bir kişinin sayfanızın arama sonuçlarında görmüş olduğu şey olacaktır. Organik arama sonuçlarındaki “başlık” olduğundan , başlık etiketinizin ne kadar tıklanabilir bulunduğunu da hesaba katmak istersiniz.

Meta Açıklamalar
Başlık etiketi etkili bir halde arama girişinizin başlığı olsa da, meta izahat (sitenizin kodunda güncellenebilen, sadece gerçek sayfanızda görülemeyen başka bir meta HTML öğesi) sitenizin ek reklam kopyasıdır. Google, arama sonuçlarında gösterdikleriyle ilgili bazı özgürlüklere haizdir, bu yüzden meta açıklamanız daima gösterilmeyebilir, sadece sayfanızın, arama meydana getiren kişilerin tıklama olasılığını artıracak çarpıcı bir açıklaması var ise, trafiği büyük seviyede artırabilirsiniz. (Ihmal etmeyin: arama sonuçlarında görünmek bir tek ilk adımdır! Gene de, arama yapanların sitenize gelmesini sağlamanız ve arkasından istediğiniz işlemi gerçekleştirmeniz gerekir.)

Beden İçeriği
Sayfanızın gerçek içinde ne olduğu normal olarak oldukça önemlidir. Değişik sayfa türlerinin değişik “işleri” olacaktır – birçok insanoğlunun bağlantı vermesini istediğiniz köşe taşı içerik öğeniz , kullanıcılarınızın süratli bir halde bulmalarını ve cevap almalarını sağlamak istediğiniz destek içeriğinizden oldukça değişik olmalıdır. Trchat bununla beraber, Google belirli içerik türlerini giderek daha çok tercih etmektedir ve sitenizdeki sayfalardan herhangi birini oluştururken aklınızda bulundurmanız ihtiyaç duyulan birkaç şey vardır:

Kalınca ve Benzersiz İçerik – Kelime sayısı açısından büyülü bir sayı yoktur ve sitenizde birkaç yüz kelimeye kadar birkaç sayfa içeriğiniz var ise, Google’ın iyi ifadelerinden düşmeyeceksiniz, sadece genel olarak Panda güncellemeleri bilhassa daha uzun, benzersiz içinde ne olduğu tercih edin. Oldukca sayıda (binlerce düşünün) oldukça kısa (50-200 içerik içinde ne olduğu) sayfanız yada sayfanın başlık etiketinden başka bir şeyin değişmediği ve bir metin satırı söylediğinizde oldukça sayıda yinelenen içeriğiniz var ise, bu sizi rahatsız edebilir. Sitenizin tamamına bakın: sayfalarınızın büyük bir yüzdesi ince, çoğaltılmış ve düşük kıymetli mi? Öyleyse, bu sayfaları “kalınlaştırmanın” bir yolunu belirlemeye çalışın yada ne kadar trafik aldıklarını görmek için analizlerinizi deneyin,
Etkileşim – Google, etkileşim ve kullanıcı deneyimi metriklerini giderek daha çok ağırlıklandırmaktadır. İçeriğinizin, arama yapanların sordukları soruları yanıtlamasını sağlayarak sayfanızda duracak ve içeriğinizle etkileşime geçebileceklerini etkileyerek bunu etkileyebilirsiniz. Sayfalarınızın süratli bir halde yüklendiğinden ve arama yapanları kapatacak ve gönderebilecek ihtimaller içinde tasarım öğelerine (içeriğin üstünde aşırı agresif reklamlar şeklinde) haiz olmadığından güvenilir olun.
“Paylaşılabilirlik” – Sitenizdeki her bir içerik yüzlerce kez ilişkilendirilmez ve paylaşılmaz. Sadece, ince içeriğe haiz büyük miktarlarda sayfa yayınlamamaya dikkat etmek istediğiniz şeklinde, yayınlamadan ilkin sitenizde oluşturduğunuz yeni sayfaları kimlerin paylaşacağını ve sitenize bağlantı verebileceğini düşünmek istersiniz. Paylaşılması yada bağlantılandırılması olası olmayan büyük oranda sayfalara haiz olmak, bu sayfaları arama sonuçlarında iyi sıralanacak şekilde konumlandırmaz ve arama motorları için sitenizin bir tüm olarak iyi bir resmini oluşturmanıza destek olmaz. .
Alt Özellikler
Resimlerinizi iyi mi işaretlediğiniz, yalnızca arama motorlarının sayfanızı idrak etme biçimini değil, bununla beraber sitenizin fotoğraf aramasından ne kadar arama trafiği oluşturduğunu da etkileyebilir. Alt özniteliği, bir kullanıcı görüntüleyemezse görsel için alternatif bilgiler sağlamanızı elde eden bir HTML öğesidir. Resimleriniz zaman içinde bozulabilir (dosyalar silinir, kullanıcılar sitenize bağlanmakta güçlük çeker vb.), Bu yüzden resmin yararlı bir tanımına haiz olmak genel kullanılabilirlik perspektifinden destek olabilir. Bu, arama motorlarının sayfanızın ne hakkında bulunduğunu anlamalarına destek olmak için içeriğinizin haricinde başka bir fırsat daha sunar.

“Anahtar kelime şeyler” oluşturmak ve temel anahtar kelimenizi ve ihtimaller içinde her varyasyonunu alt özelliğinize sıkıştırmak istemezsiniz. Aslen, açıklamaya organik olarak uymuyorsa, hedef anahtar kelimenizi buraya asla eklemeyin. Alt hususi durumunu atlamamaya dikkat edin ve görüntünün tam ve doğru bir açıklamasını vermeye çalışın (onu göremeyen birine tanım ettiğinizi hayal edin – bunun için var!).

Mevzunuz hakkında organik bir halde yazarak, “aşırı optimizasyon” filtrelerinden kaçınıyorsunuz (başka bir deyişle: Google’ı, sayfanızı hedef anahtar kelimeniz için sıralamada kandırmaya çalıştığınız şeklinde görünmüyor) ve kendinize ana mevzunuzun kıymetli değiştirilmiş “uzun kuyruk” varyasyonları için daha iyi bir talih.

URL Yapısı
Sitenizin URL yapısı, hem seyretme perspektifinden (bölümlere ayrılmış, mantıksal URL yapısı kullanarak raporlardaki verileri daha kolay segmentlere ayırabilirsiniz) hem de paylaşılabilirlik açısından (daha kısa, açıklayıcı URL’lerin kopyalanması ve yapıştırılması daha kolaydır ve yanlışlıkla alma eğilimindedir) daha azca sıklıkta kesiniz). Yine: mümkün olduğunca oldukça anahtar kelime tıkmak için çabalamayın; kısa, açıklayıcı bir URL oluşturun.

Dahası: gerekmiyorsa, URL’lerinizi değiştirmeyin. URL’leriniz “güzel” olmasa bile, kullanıcıları ve genel olarak işletmenizi negatif etkiliyor şeklinde hissetmiyorsanız, onları “daha iyi SEO” için daha çok anahtar kelime odaklı olacak şekilde değiştirmeyin. URL yapınızı değiştirmeniz gerekiyorsa, uygun (301 kalıcı) yönlendirme türünü kullandığınızdan güvenilir olun. Bu, işletmelerin internet sayfalarını tekrardan tasarladıklarında yaptıkları yaygın bir hatadır.

Şema ve İşaretleme
Son olarak, standart sayfa içi öğelerin hepsine bakmış olduğunuzda, bir adım daha ileri gitmeyi ve Google’ın (ve şemayı da tanıyan öteki arama motorlarına) sayfanızı anlamasına destek olmayı daha iyi düşünebilirsiniz.

Şema işaretlemesi, sayfanızın arama sonuçlarında daha yüksek görünmesini sağlamaz (şu anda bir sıralama faktörü değildir). Girişinize, reklam uzantılarının AdWords reklamlarınız için yapmış olduğu şeklinde ek bazı “emlak” verir .

Bazı arama sonuçlarında, başka asla kimse şema kullanmıyorsa, sitenizin derecelendirme şeklinde şeyler göstermesine rağmen, ötekiler kullanmıyorsa tıklama oranında güzel bir avantaj elde edebilirsiniz. Her insanın şema kullandığı öteki arama sonuçlarında, incelemelere haiz olmak “tablo kazıkları” olabilir ve bu tarz şeyleri atlayarak TO’nuzu incitiyor olabilirsiniz:

İşaretleme ve şema ilave ederek organik sonuçlarınıza daha çok gayrimenkul sağlayın

Sitenize ekleyebileceğiniz çeşitli değişik biçimlendirme türleri vardır – büyük olasılıkla işletmeniz için geçerli olmayacaktır, sadece büyük olasılıkla sitenizin sayfalarının en azından bir kısmı için minimum bir biçimlendirme biçimi geçerli olacaktır.

Kategoriler: Sohbet

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir